Amicis dyreklinik

Kategori

Logo & Illustration

Klient

Dyrlæge Liselotte Aarsø

Del:

Udfordring

Dyrlæge Liselotte Aarsø skulle genetablere sin mangeårige klinik, på Frederiksberg, efter skybruddet i sommeren 2011. I den forbindelse blev der skabt en ny visuel identitet – logo, brevlinie, skiltning m.m. En del af navnet blev bibeholdt, da klinikken havde ligget på Amicisvej, siden 1. september 1979, og der var opbygget en god og trofast kundekreds, der gerne skulle følge med til den nye lokalitet.

Løsning

Inspirationen – og den grundlæggende form – kom fra et katte/hundetegn. Ved første øjekast ligner bomærket en genspejlning af en hund. En Grand Danois. Men ved nærmere øjekast er genspejlningen ændret en smule, så der både er en silhuet af en hund og en kat. Klinikken har en bred kundekreds, men de primære kunder er hunde og katte. Fonten er klassisk med et tvist – også den har sit eget lille særpræg, hvis man kigger efter en ekstra gang. Ønsket var at skabe et elegant og anderledes logo, der skilte sig ud fra de andre logoer i branchen.

Resultat

Oprindeligt skulle skiltet have hængt i det runde hul, så det tydeligt var et katte/hundetegn, og det skulle have været præget. Da klinikken ligger blandt beboelse, var der særlige krav at tage hensyn til – f.eks. måtte skiltet ikke støje for meget i blæsevejr, give genskin ind i lej-lighederne ved solskin m.m., så derfor måtte der foretages lidt ændringer for at imødegå kravene. Det var desuden tiltænkt, at der skulle sælges små katte/hundetegn i klinikken, så hele det visuelle univers var gennemtænkt og gennemført ned til mindste detalje; forsiden indeholdt navn på kæledyret samt kontaktoplysninger til ejerne, og på bagsiden var der logo af Amicis Dyreklinik og telefon-nummer til klinikken.