Elements

Kategori

Logo & Illustration

Klient

Elements Group

Del:

Udfordring

Elements Group importerer og distribuerer nogle af markedets mest eksklusive og førende skønhedspro-dukter til både kvinder og mænd. De er blevet nøje udvalgt af ejerne, der lægger hjerte og engage-ment i hele processen.

Løsning

Opgave: Logo design. Kunden laver selv hjemmeside m.m. ud fra den nye visuelle identitet.

Resultat

Logodesignet er enkelt, tidløst og klassisk – med lidt kant. Hjertet giver referencer til en diamant, der igen giver referencer til navnet ‘elements’, da en diamant er et grundstof; carbon, kulstof, grundstof nr. 6. Stregerne, der deler den massive flade op, er nøje placeret. Hvis man ser efter og tæller hver streg, så er der seks. De skaber et distributionsnet af fragt, logistik og kommunIkation, der altsammen ender med en enkel, tidløs diamant. Symbolet på skønhed, renhed og eksklusivitet. Der er tænkt nøje over, at det skal afspejle begge kundegrupper, så det feminine har fået et islæt af maskulinitet med det kantede hjerte. Alt efter farve- og materialevalg kan der tones op og ned for det feminine/maskuline udtryk.