Web design – !Solid retail

Kategori

Digital

Klient

!Solid retail (50 butikker i Skandinavien)

Del:

Udfordring

!Solid butikkernes hjemmeside – solidunderworld.com – skulle have implementeret det nye design-univers, 'tekstiluniverset', hvor alt blev trykt eller syet på labelen. Briefen var, at det var meget vigtigt at distancere retail fra wholesale, da mange forbrugere ikke kunne kende forskel. Det var derfor vigtigt at få formidlet, at butikkerne var multibrand stores og ikke blot forhandler af wholesale mærkerne !Solid, DND og Tailored by !Solid. Brugerfladen (UI) skulle være enkel og overskuelig.

Løsning

Forsiden havde en slider med animerede billeder, der var 'trykt' på labelen. De forskellige brands var også 'trykt' på baggrundsstoffet ovenover labelen. Navigationsmenuen var placeret forneden i den genkendelige sorte bjælke, der normalt fungerede som logobund på annoncerne, men som her havde fået en ny funktion. Den sorte farve havde fået et coated look, så den var en integreret del af labelen. De fleste af ikonerne gik igen fra Club !Solid app'en, så det var genkendeligt og nemt for kunden at navigere rundt på sitet.

Resultat

Sproget var engelsk, da den fungerede som hjemmeside for alle 50 butikker i Skandinavien (Danmark, Norge og Sverige). Enkelte sider var dog landespecifikke – f.eks. var der forskellige brands i de enkelte lande. Der var 6 undersider: Stores, Club !Solid app, Brands, New styles, Jobs og Facebook feeds. Sitet skulle gerne være så vedkommende som muligt for kunden – derfor blev der lagt en del energi i at få lavet 'New styles' siden, der løbende blev opdateret med nye outfits og accessories.