App – Club !Solid

Kategori

Digital

Klient

!Solid retail (28 butikker i Danmark)

Del:

Udfordring

!Solid butikkerne i Danmark (sidenhen også Norge) skulle have en app. Et digitalt kundekort. Stregkoden var unik og blev scannet af butikspersonalet i forbindelse med købet. Jeg fik til opgave at designe brugerfladen (UI). Brugeroplevelsen (UX) blev skabt i tæt samarbejde med chefen for den digitale afdeling. Målet var hele tiden at skabe en god app, der var nem at navigere i og brugbar for kunden. Faktisk var det dette design, der dannede grundlaget for hele !Solids nye tekstilunivers.

Løsning

!Solid var de første til at lave det digitale kundekort. Chefen for den digitale afdeling var utrolig visionær og fik gjort !Solid til frist mover indenfor loyalitetsprogrammer i 2012. Labelen – nærmere bestemt baggrunden – blev gjort fleksibel/responsiv, så alle med en smartphone kunne få en funktionel app – og ikke kun dem med den nyeste telefon. Der blev lagt mange kræfter og ressourcer i at gøre app'en så vedkommende og spændende som muligt. F. eks. var der forskellige konkurrencer i løbet af året; XMAS WIN var et dagligt 'skrabelod', hvor man – som med et almindeligt skrabelod – med det samme så, om man vandt eller ej. En fed og sjov ide fra den digitale chef. Ikonet på forsiden blev ændret til en gave i hele december måned – den sommer !Solid deltog i Roskilde festivalen sammen med Hummel, blev ikonet ændret til et Roskildetelt/Hummel logo.

Resultat

De optjente point kunne bruges i butikkerne to gange om året til 'Points party' dage, hvor kunden fik rabat på ordinære varer i hele butikken. Dette var også noget nyt inden for kundeklubsverdenen. Det var en cool app med et anderledes design, der føltes stofligt selvom skærmen var glat og digital. Grafikken blev 'trykt' på labelen, og stikningerne blev her lavet som solide, stiplede streger for at gøre grafikken så enkel og tydelig som muligt – skærmene var jo ikke så store dengang. ;-)