Andersen Winery logodesign

Kategori

Branding

Klient

Andersen Winery

Del:

Udfordring

Andersen Winery er et nystartet dansk vineri, beliggende i det enestående landskab omkring Mols Bjerge. De vælger det ypperste inden for danske frugter, druer og bær og gør dem til smagsoplevelser ud over det sædvanlige. De mousserende vine er i verdensklasse, og vineriet har allerede vundet flere guld- og sølvmedaljer – bl.a. Pomme d'Or 2017 for 'Solbær 2015' og Pomme d'Argent 2017 for 'Æble 2016 Low. Alc.' De kan bl.a. nydes på Kong Hans og Geranium. Andersen Winery havde brug for et logo og en stærk visuel identitet. Brief: nordisk, elegant, minimalistisk, maskulint og cool.

Løsning

Logoet dannes af initialerne A og W. Formen kan give associationer til en stiliseret drue, vinglas nederst i W’et etc. Fonten er elegant med et maskulint tvist. Den understøtter og fremhæver logoets markante udtryk og form.

Resultat

Første step indeholdt etiketter (for- og bagside) til 'Æble Ingrid 2015 Brut' og 'Æble 2016 Low alc.', kvadratisk otte-siders brochure, roll ups, A4 ark til vinhandlere, grafik til Facebook, Instagram, digitalt nyhedsbrev m.m. Alt blev gennemtænkt ned til mindste detalje – som bl.a. valget af guldhæfteklammer til brochuren vidner om.