Kun med Kondom etui design
Kategori
Diverse, Branding
Klient
Sundhedsstyrelsen
Del:
Løsning
Jeg valgte at lave et typografisk design. Sammen med Søren Zinck, fra Sex & Samfund, udvalgte jeg tekster/'one liners', som de unge havde skrevet på Sex & Samfunds facebook side og brugte dem på 3 etuier – endnu et blev lavet i 2012. Noget af teksten blev trykt med UV lak for at give designet og udtrykket en ekstra sanselig dimension. (Samarbejdet startede i 2011. Inden jeg gik i gang med at designe etuierne, lavede jeg en stiliseret version af det daværende pixelerede piktogram 8=>, der er blevet brugt i de efterfølgende kampagner. Jeg designede også t-shirts og mulepose med det bærende statement 'no rub = no love' og piktogrammet).
Søren Zinck, Sex & Samfund:
"Anja de Jong har stået for at designe Kun med Kondom kampagnens kondometuier. Der blev efterspurgt et nyt, elegant, lækkert og smooth design, som var i tråd med kampagnens øvrige grafiske elementer. Kampagnens målgruppe (samlet set 16-25 årige unge) har været meget positive overfor etuierne og ved flere evalueringer har unge kommenteret, at etuierne gør, at det ikke føles så kikset at have kondom med i byen."
Udfordring