!Solid retail – ny visuel identitet
Kategori
Branding
Klient
!Solid retail (50 butikker i Skandinavien)
Del:
Løsning
De største konkurrenter var på daværende tidspunkt Quint og Jack & Jones. Jeg ville lave et koncept, der adskilte sig markant fra de andres. Da jeg ikke havde nogle imagefotos at arbejde med, valgte jeg at lave et univers – et tekstilunivers – hvor tekst og grafik blev 'trykt' på den blå baggrund og stikninger blev 'syet' på labelen. Dette gav masser af muligheder for at lave kreative løsninger – bl.a. 10 års jubilæum og konfirmand annoncerne der også er forankret i det tekstile univers. Det var teknisk svært at få det til at se autentisk ud – og det skulle det for at være cool (efter min mening), så der blev taget billeder af en bluse hos fotografen; label og baggrunden stammer fra en rigtig (Tailored by !Solid) bluse. Efterfølgende fritlagde jeg syninger, og fandt frem til den rigtige skyggeeffekt, så det så ud som om stikningerne var syet på. Logobunden fik et coated look. Det lyder nok tidskrævende, men var alligevel let at arbejde med, da de første skabeloner var blevet lavet.
Udfordring