Vejrhøj Vingård

Kategori

Branding

Klient

Vejrhøj Vingård

Del:

Udfordring

Redesign af etiketter.

Løsning

Udgangspunktet var en enkel, minimalistisk etiket med et smalt, aflangt format med lav placering på flasken. Udtrykket og farverne skulle bevares, men ønsket var at gøre den mere indbydende og tillokkende. Den nye bagsideetiket skulle have en del mere tekst og information på samt stregkode og Ø-mærket.

Resultat

Guld-, sølv- eller bronzeprikkerne leder tankerne hen på vinstokkene på marken, i det bølgede landskab, i Odsherrred med udsigt over Sejerø Bugt. Mønterne der ligger i den bløde muld, der enten er blevet fundet eller venter på at komme frem til nutiden. De grafiske prikker illustrerer også mødet mellem bugt og land. De bløde bakker afløses af bølger. Årstallet er sat på en lidt utraditionel måde – alt sammen noget der vidner om en anderledes vin- og smagsoplevelse.