World Doctors Orchestra

Kategori

Branding

Klient

World Doctors Orchestra og MusikBeRiget

Del:

Udfordring

Visuelt univers til World Doctors Orchestra, Denmark 2023

Løsning

Jeg fik kun tilsendt WDO logoet og forelskede mig straks i den orange farve, der blev det bærende element sammen med min grafiske stetoskop G-nøgle. Co-brandingen (med MusikBeRiget på Rigshospitalet) blev vist med en bred hvid og blå ramme, der signalerede et tydeligt partnerskab, en klar afsender samt sikrede den orangerøde tråd i brandingen af World Doctors Orchestra.

Resultat

World Doctors Orchestra spillede koncert for velgørenhed om lørdagen, i Konservatoriets Koncertsal, hvor over 100 læger fra hele verden deltog. Derfor ledte QR-koder alle steder ind til billetsalget, så der kunne indsamles så mange penge som muligt. Programmet var designet, så det var let at have i lommen. Enten som trykt eksemplar eller digitalt på mobilen. Der blev også lavet SoMe grafik til forskellige sociale medier. Jeg fik lov til at være inde over al brandingen, og det var noget ganske særligt at se alt leve ude i verden - ikke mindst de mange farvestrålende t-shirts på Rigshospitalet og i bybilledet. Koncertprogrammet lyste op, inde i Det Kongelige Danske Musikkonservatoriums smukke bygning, med sin orangerøde forside og finurlige stetoskop G-nøgle. Det har været en kæmpe ære, og en stor oplevelse, at få lov til at lave det visuelle univers til World Doctors Orchestra, Denmark 2023