Avispakke - nyt koncept

Kategori

Branding

Klient

Berlingske Tidende/Sjællandske

Del:

Udfordring

Redesign af avispakke (Berlingske Tidende og Sjællandske – daværende Næstved Tidende). Designet var et sort/hvidt univers med flade aviser, der var svære at layoute med. Alle dagblade viste, på det tidspunkt, deres aviser på denne måde…

Løsning

Der var en del elementer, der skulle bibeholdes. Jeg ønskede at give det nye design et anderledes tvist i forhold til måden man viste de obligatoriske aviser på. Min løsning blev at lave en avisrulle. Inspirationen kom fra landpost – hvor avisen ligger sammenrullet i et rør.

Resultat

Al markedsføring fik et brush up med bl.a. avisrulle, ny font, og farve; den blå farve virker troværdig og tidløs… Designet blev implementeret i avisannoncer, biografreklamer, outdoorreklamer, plastikposer, tryksager m.m. Indholdet blev tilpasset hver platform og markedsføringskanal. Her er der blot vist én udgave ('Lokalt og globalt'). Andre af husets aviser (bl.a. Sjællandske Sektion 2, Ugebladet m.fl.) blev også omdannet til avisruller og brugt i Sjællandske Mediers markedsføring.