!Solid retail – denim kampagne
Kategori
Branding, Håndlavede projekter
Klient
!Solid retail (50 butikker i Skandinavien)
Del:
Løsning
Jeg ville klippe en masse jeans i stykker, fra de forskellige mærker der blev solgt i butikkerne, og bruge dem som elementer på to forskellige måder. For at opnå den ønskede effekt af stoflighed og autencitet blev alt lavet i hånden – alt blev møjsommeligt klippet ud af utallige par jeans. De dele der havde brug for at blive sat fast, blev sat fast med sikkerhedsnåle – og al tekst og grafik blev skrevet og lavet med sykridt.
Baggrunden blev dannet af to stykker denim for at give endnu mere struktur til baggrunden – da den ellers kunne virke lidt tam på det store banner bag disk, og når det blev trykt på de forskellige instore materialer.
Der blev lavet plads til at nye mærker og nye ting kunne blive tilføjet (med sykridt). Kampagnen gik godt i tråd med !Solid butikkernes koncept – tekstil universet – der blev videreført i denimkampagnen på en ny måde.
Udfordring