!Solid retail – denim kampagne

Kategori

Branding, Håndlavede projekter

Klient

!Solid retail (50 butikker i Skandinavien)

Del:

Udfordring

Design af ny kampagne til Skandinavien – et denim univers – der som det primære formål skulle sætte fokus på, at butikkerne var multibrand stores og ikke kun forhandler af wholesale brandet !Solid og DND.

Løsning

Jeg ville klippe en masse jeans i stykker, fra de forskellige mærker der blev solgt i butikkerne, og bruge dem som elementer på to forskellige måder. For at opnå den ønskede effekt af stoflighed og autencitet blev alt lavet i hånden – alt blev møjsommeligt klippet ud af utallige par jeans. De dele der havde brug for at blive sat fast, blev sat fast med sikkerhedsnåle – og al tekst og grafik blev skrevet og lavet med sykridt. Baggrunden blev dannet af to stykker denim for at give endnu mere struktur til baggrunden – da den ellers kunne virke lidt tam på det store banner bag disk, og når det blev trykt på de forskellige instore materialer. Der blev lavet plads til at nye mærker og nye ting kunne blive tilføjet (med sykridt). Kampagnen gik godt i tråd med !Solid butikkernes koncept – tekstil universet – der blev videreført i denimkampagnen på en ny måde.

Resultat

'Don't mess with my denim' kan forstås på flere måder. Et par jeans er først og fremmest personlige. Et statement. Lige fra 1950'erne hvor de gik fra at være arbejdstøj til mode har der været skiftende holdninger, tendenser og udtryk. Men uanset hvad andre siger, så har man ret til at have sine jeans i fred. Paradoksalt sat på spidsen her… De små jeans på multibrand banneret blev dannet af mange forskellige par jeans – faktisk resterne fra bogstaverne til det andet banner – for herefter at blive stykket sammen til et dekonstrueret par. Der skulle differentieres mellem de forskellige brands i Skandinavien – så der blev lavet forskellige udgaver til Danmark og Norge/Sverige, hvor de forskellige brands blev skrevet i hånden med sykridt for at sikre det autentiske udtryk.